Mackans smoothie!

Jag har just gjort en god smoothie som jag tänkte dela med mig av (receptet dvs, =).



Recept: Ca 5 dl mjölk, en banan, två kiwis (skalade), en skvätt grädde, en skopa proteinpulver. Enkelt och gott. 

När? Fungerar över hela dagen men excellerar som både frukost och mellanmål då det går smidigt och snabbt att göra samt att det är lätt att ta med sig. 

Ingredienser: Grunden bör alltid bestå av mjölk då mjölk som vi vet är det optimala livsmedlet. Om du vill hålla kalorierna nere kan du välja grön mjölk och hoppa över grädden. Jag tycker att den extra grädden hjälper till med mättnaden, så för mig är det ett givet val. Proteinpulvret tjänat till att få upp proteinhalten i smoothien. Bananen hjälper till att göra mixen matigare och kiwin bidrar med c-vitaminer och sin goda smak. Nämnas bör att jag i vanliga fall inte äter så mycket frukt (mycket socker och kolhydrater) men gör i dessa tider (när alla är sjuka) ett undantag för att öka mitt c-vitaminintag. Självklart kan du mixa ingredienserna efter tycke och smak, det enda som är viktigt att tänka på är att råvarorna är av bra kvalité och att smoothien innehåller en bra balans mellan protein, fett och kolhydrater.

/Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0