Fråga angående schema!

"Hejsan! Ditt tidigare schema, det du rekommenderar, jag har en fråga angående uppsättningen.
Eftersom det känns mycket i just bicepsen under och efter ett rygg pass, varför inte biceps på samma dag som ryggen istället för axlarna? :)
En annan sak, kan man träna magen fler än 1 gång i veckan? Har hört att just magmusklerna inte behöver vila lika mycket som överiga muskler.

Är nybörjare men läst runt så mycket jag kunnat och blev lite nyfiken, är nämligen sugen på just en 4-split!"

Hej! Du kan med fördel lägga in biceps efter rygg istället för efter axlarna. Ett tips är dock att inte fokusera allt för mycket på just biceps då det är en så liten muskel i jämförelse med andra grupper. Jag har själv aldrig kört särskilt mycket separat bicepsträning men har ändå stimulerat armarna till att växa, som sagt tar du ju i med biceps i stor utsträckning under ryggpassen. 

För att svara på din andra fråga så är både magen och vaderna skapta för att tåla mer träning/påfrestning än övriga muskler, vilket gör att det är möjligt att träna dem oftare. Tänk dock på att magen för mycket träning i många övningar, speciellt marklyft och knäböj stimulerar magmuskulaturen. 

Slutsatsen blir således att du absolut kan lägga in biceps tillsammans med ryggen och att magen kan tränas oftare. Tänk dock på att både magen och biceps stimuleras i hög grad av andra övningar.
Kör hårt/ Mackan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0