Mackans brutala och intensiva benpass.




Jag har hittat ett väldigt gynnsamt schema för mina benpass. Efter många om och men har jag äntligen (efter sisådär 2 år) hittat en optimal teknik till mina knäböj (hemligheten ligger i att då djupt ner). Detta har gjort att jag varit relativt slut i mina ben efter knäböjen (som jag alltid börjar benpassen med).

Efter knäböjen brukar jag oftast köra "raka marklyft" alltså marklyft fast man inte går hela vägen ner utan går med stången strax under knäna (video på denna övning kommer).
 
Därefter börjar jag med vaderna och när jag är klar med dem har jag hunnit återhämta mig i benen tillräckligt mycket för att köra en av de brutalare övningarna som finns att göra på gymmet. Nämligen utfall. Greppa två tunga hantlar (tungt=coolt) och förbered en sträcka som du går fram och tillbaka. Jag brukar sikta på att den ena sträckan ska vara 7-8 steg lång. Denna övning är rejält köttig och speciellt grym för baksidan och rumpan (no homo).
 
Efter det är jag alltid väldigt slut i benen, varför jag väljer att avsluta passet med 2-3 magövningar.



För övrigt så kommer det fler inlägg om knäböj längre fram!
 
/Mackan

Kommentarer
Postat av: Jocke

Riktigt imponerande och välskriven blogg! Hur länge har du tränat och hur såg kroppen ut i början av träningskarriären? :) tacksam för svar

2012-08-04 @ 17:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0