Frågor och svar

"Jag springer 3 ggr/vecka och styrketränar varannan dag. Är det bäst att ta löpning och styrka samma dagar?

Jag äter oftast middag och tränar sedan. Ska jag äta middag efter träning eller vad är lämpligt att äta efter jag tränat?

Ibland orkar jag inte träna så hårt. Ger det något om man tränar lite typ gör 25 x2 armhävningar eller är det helt meningslöst?

Hur många sek vila mellan repetitioner när man gymmar?

Är det framförallt träning med vikter som ger resultat när man vill bygga muskler?

När är det viktigast att äta rikligt med protein, på träningsdagar eller vilodagar?

Om jag vill äta upp mig lite ska jag äta någon speciell mat då eller bara äta mer?
Ska man äta ofta eller som vanligt?

Vilka frukter/grönsaker tycker du är bäst att äta?

Det var det jag hade nu, men återkommer när jag kommer på nåt mer!"

 


Tja!

-Nej, lägg styrketräningen och löpningen så långt från varandra som möjligt. Resultaten motverkar nämligen varandra (dvs de olika hormon som utsöndras vid respektive aktivitet). 

 

-25x 2 armhävningar är bättre än ingenting. Även om det så klart inte ger lika bra resultat som lite god gammal hederlig bänkpress. 

 

- Kolla videologg 4.

 

- Ja, styrketräning är helt klart det absolut bästa sättet att bygga muskler på allt annat är gay. 

 

- Både och!

 

-Det är bara att äta mer, måltidsfrekvensen spelar ingen roll, kalorier in vs ut avgör om du går upp eller ner i vikt. 

 

-Jag har en personlig fäbless för äpplen och mandariner.

 

Jag finns här för fler frågor :)

 

/Mackan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0