Nytt år

 
Nyårslöften
För det första vill jag bara påpeka att jag inte är något jättefan av nyårslöften. Har man bestämt sig för att göra någonting är det absolut bästa att börja redan samma dag. Dessutom vet de flesta hur nyårslöften brukar sluta. 
Med detta sagt tycker jag att ett nyårslöfte är bättre än ingenting alls! (Förutom att gymmen blir fulla av folk under några månader). Dock finns ju den gode Mackan till er tjänst för att se till att ingen bryter sitt löfte :)
 
Rekommenderad gameplan!

Till er som inte har jättestor träningsvana och vill "vända skutan" i och med det nya åren rekommenderar jag först och främst att komma igång med ett vettigt träningsschema. Hitta en rutin som passar med din vardag. Att plötsligt bli ultrastrikt med kosten kan bli för mycket för många. Låt kosten gradvis anpassas och lägg fokus på att verkligen få träningstillfället att matcha med din vardag. Se till att äta ordentligt också. Deffen kan med fördel bli till sommaren om man känner sig manad. Tänk även på att resultaten tar tid på sig att komma, så håll ut! 
 
Standardträningscheman och kostscheman finns under respektive kategori. 
 
 
Mackans gameplan!
 

Jag kör på enligt min plan som jag satte upp efter tävlingen: http://mackansvarar.blogg.se/2012/december/dags-att-bulka.html
 
Har nu gått en månad 1/5 av tiden. Jag har ändrat vissa av målen. Jag har tagit bort bröstpressmålet för att istället fokusera på bänkpress. Siktar på en 10 på 130 i bänk istället. De viktade chinsen har hamnat längre ner i prioritetsordningen på grund av marklyften. 
Knäböjen går bäst just nu. Resten går sisådär. Men jag har tid på mig, vilket är en otroligt viktig aspekt av det hela. Att bygga muskler tar tid. Ju förr man accepterar detta desto bättre. Min poäng är alltså att sätta långa mål och att inte ge upp för att man inte ser resultat inom en månad. 
 
 
/Mackan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0