Bild

 
Eftersom inte har några vettiga speglar hemma så får jag fotografera lite varstans. Här in art skool utan pump. 

Dagens benpass!

Körde idag ett riktigt bra benpass. 
 
Öppnade med knäböj, 4 set. Varav huvudsetet var 150 x 5 (tre snygga och 2 med lite sämre hållning). En ökning från förra passet i alla fall. 
 
Därefter körde jag världens brutalaste övning som är utfall. Drog 2 hela vändor med 65 kg i vardera hand, därefter failade jag halvvägs (en hel sträcka är ca 8 steg). 
 
Efter dessa två övningar brukar benen vara helt slut, så avslutade med lite framsida, baksida, vader och mage. 
 
4,5 vecka kvar sedan är det tävlingsdags!
 
 
Tog inga bilder under dagens pass (vilket förstås är förkastligt) så bjuder istället på denna. Bara en är min dock!
 
Den extremt dåliga uppdateringen beror på att jag läst dubbelt halva denna termin (Företagsekonomi B samt Ekonimisk Historia), så har haft fullt upp. 

Dagens recept!

 
Keso + mandariner utgör en otroligt välsmakande kombo. Smaken och konstistensen smakar som risalamalta!
 
Lätt, nyttigt och billigt. 
 
Brukar köra ration; 500 g Keso till en mandarin. 

Angående promenader!

För det första vill jag bara klargöra att jag på intet vis tror att någon annan är mitt uppe i en deff för tillfället utan att ni snarare satsar på att bulka järnet så här på hösten. Anledningen till att jag deffar är att jag gör min första och förmodligen sista entré på classic bodybuildingscenen i December. 
Hur som helst har jag idag ett alldeles utmärkt deffartips kopplat till den o så viktiga promenader, eller powerwalken om man föredrar det lite coolare namnet.
 
 
Ljudbok!

Jag har nyligen börjat lyssna på ljudböcker under mina promenader och detta önskar jag att jag hade kommit på tidigare! Även om jag aldrig tyckt att mina "powerwalks" varit särskilt jobbiga har de nu förvandlats till någonting jag nästan ser fram emot. Just nu lyssnar jag på Winter King av Bernard Cornwell. Författaren är grym, tidsepoken är intressant (folkvandringstiden) och berättarrösten skön! Alltså, jag har en bra bok att se fram emot att lyssna på varje kväll (försöker köra en promenad per dag, efter middagen). 
 
1. Hitta en ljudbok som du tror intresserar dig.
 
2. Lyssna bara under promenaderna (då räcker den längre samt att ditt incitament för att genomföra promenaden ökar).
 
3. Notera var i ljudboken du var när du kommer tillbaka från promenaden (det är väldigt jobbigt att leta i filen efter där man slutade sist). Jag skriver helt enkelt upp vilken minut jag var på på min antecknings-app. 
 
 
/Mackan
 
 
 

Dagens bild.


Te!

 
Varför dricka te?
 
1) Gott om antioxidanter.
 
2) Fettförbrännande egenskaper.
 
3) Lättare variant av kaffe om man vill ha någonting uppiggande utan att bli sömnlös om kvällen.
 
4) I viss mån hungerdämpande. 
 
 

Motivation!


RSS 2.0